Nasi Lemak 2

Posted by Mommy Kuyah / Category:


Amalkan la selalu !

1. masa mandi,urutkan payudara anda keatas,buat putaran keatas bukan kebawah.urut keatas selama 10 minit.

2. selepas mandi lapkan payudara anda lembut.

3. gunakan bra yang diperbuat dari kain cotton.pastikan selepas anda beli dari mana-mana kedai bra basuh dahulu sebelum guna..

4. sebelum pakai bra,sapukan sedikit baby oil dan urut payudara anda keatas.

5. sebelum memakai kemas bra anda,anda perlulah tarik payudara anda dari kiri kekanan (untuk payudara sebelah kiri) dari kanan ke kiri untuk payudara belah kanan) dan tarik dari bawah keatas.supaya lemak-lemak yang ada terkumpul di bahagian payudara anda.baru mantap ! Sayangi dan Belai lah Buah Dada anda

Yang paling penting :

Pakai bra yang sesuai dengan buah dada korang.. ada yang buah dada besar tapi pakai bra kecik,sebab konon nye nampak cantik bile terbojol-bojol. ada plak yang buah dada ciput tapi pakai bra besar..sebab nak tunjuk konon nye buah dada dia besar, padahal dalam tu letak tisu.hahahaha.. Bahagian tengah bra, antara dua mangkuk bra, bila dah pakai sepatutnye rasa selesa sebab die terletak kat atas tulang dada..then, Cuba tarik nafas laju - laju, selesa tak.. kalau korang rasa macam ada yang pegang padat je buah dada korang maknanye sesuai la tu.. tapi..padat tu jangan sampai tak bernafas.. Cuba hayunkan tangan korang kebelakang dan kedepan..lompat - lompat sikit,pastu cuba rasa..ok ke tak..

Ada tak ?



Lepas je habis Period cuba tengok ada ke tak Berdiri tegak depan cermin - Ketulan pada dada dan bawah ketiak ( kalau ada,check dulu jerawat ke bisul ke..kalau bukan juga.pegi jumpa doctor terus.) - Sebarang perubahan daripada segi bentuk dan saiz ( selalu bulat je..tibe-tibe bertukar bentuk petak pula,pegi jumpa doctor terus ) - Bengkak, kemerahan, perubahan warna kulit dan rasa panas (bukan bengkak sebab kena geget ye,kemerahan bukan lovebite tau ) - Puting masuk ke dalam ( pegi jumpa doctor terus ) - Rasa sakit yang tidak berkait dengan datang bulan ( sakit hati ) - Keluar darah atau lendir bukan susu pada puting ( pegi jumpa doctor terus )

0 comments: