Pregnant

Posted by Mommy Kuyah / Category:

8 tips untuk pregnant

Dah 10 tahun kahwin tapi belum ada baby ? jangan risau..pasti ada jalan nye..i paling menyampah dengan orang yang suke cakap kalau ada rezeki ada la..semua kerja Tuhan..memang la kerja Tuhan,tapi kalau tak usaha nak buat apa..Sekurang-kurangnya usaha la skit..dah usaha barulah serahkan pada yang Maha Berkuasa..Macam tunggu baby turun dari langit pulak…tunggu la sampai berjanggut…

Please change u you mentality..

I bagi u all tips untuk pregnant .. Cuba dan amalkan selalu !! tak susah pun..

Semoga Berjaya ! J


1. Waktu yang paling (Afdal) untuk MakeLove J

Afdal : Paling Baik


Semua pasangan inginkan anak betul tak ? tapi tak tau la kan..ada setengah orang tak nak Anak.Pelik la kan..dah tu kawin untuk apa? Baik tak payah kawin la..

Waktu pon memainkan peranan juga untuk pregnant.Maksudnye wanita tu Subur ke tak ? (masa pengeluaran telur @ ovulasi). Nak tau bila dan macam mana waktu subur u a oll ? u oll boleh pegi Farmasi untuk dapatkan Ovulation kit. Ovulation kit ini bole bantu u oll untuk tau bila time subur u oll. U olls kena tau Telur yang matang bole hidup 24 jam sedangkan sperma pula bole hidup 48 hingga 72 jam dalam tubuh wanita. So , sekiranya u oll nak Make Love kena la tau dulu waktu tu subur ke tak ..

2. Betol ke kalau selalu MakeLove boleh pregnant ?

Betol ke tak Betul ni ?

Yang ni bergantung kepada setiap pasangan itu sendiri. Tak ada Fakta yang tepat mengatakan berapa banyak kali kena MakeLove untuk Pregnant. Ada juga wanita yang hanya MakeLove sekali je tapi dah Pregnant.( tu terlampau Subur tu )hehehe..Point nye kat sini berapa kerap u oll makelove pada waktu subur tu.kalau kerap Makelove pon tapi bukan waktu subur tak guna jugak..hehehe….


3. Rasai kenikmatan masa MakeLove

Erm..Nikmatnye…lazat…

Beri tumpuan pada ayat Skema dibawah

Daripada penelitian pakar menunjukkan bahawa ketika seorang wantia mencapai orgasme - klimaks semasa hubungan kelamin - akan membentuk suasana alkaline pada vagina yang mana sperma suka keadaan ini, berbanding keadaan normal vagina. Jika anda mencapai orgasme pada saat yang bersamaan atau sesaat sesudah pasangan anda ejakulasi maka kesempatan sperma untuk selamat sampai di servik - rahim - lebih tinggi.


4. Posisi atau Style masa MakeLove

1. Wife kat bawah Husband kat atas..macam selalu u oll buat tu..tapi yang ni lain skit..kena letak bantal kecik kat bawah punggung.selesa tak ? kalau tak selesa,adjust sampai selesa..supaya rahim anda boleh menampung sejumlah sperma selama 15 minit or lebih selepas u oll mencapai klimaks bersama sama.


Keadaan ini akan memudahkan sperma berenang masuk ke dalam rahim.(sperma pon boleh berenang tau ! ) Jangan guna bantal yang besar dan terlalu tinggi, nanti semua sperma terkumpul dibelakang rahim je.So,nanti Sperma tu susah nak berenang,bila susah nak berenang,susah la sperma nak bergabung dengan sel telur. Sia sia je !

Style yang perlu u oll elakkan ( bagi yang nak baby la ),style pompuan kat atas,duduk ke berdiri ke, maksudnya yang boleh menyebabkan separuh daripada Sperma tu berenang dan terkeluar balik.Tau sebab apa ? sebab Graviti la..



5. Jangan Banyak Bergerak After MakeLove

Relax dulu..jangan kelam kabut nak Toilet.


Sebenarnya takde bukti yang mengatakan banyak bergerak akan menyebabkan potensi untuk pregnant terganggu sebabnya, Sperma dah ada dalam servik ( rahim ) selepas ejakulasi.Cuma u oll digalakkan untuk relax supaya Sperma tu boleh berenang dengan tenangnya ke servik.Dan tak digalakkan untuk membasuh Vagina u oll dengan Feminine Hygiene after MakeLove sebab cairan Feminine Hygiene tu bersifat Toksik untuk sperma.



6. For Husband pula ..

For husband kalau boleh elakkan dari pakai underwear ke ,G-string ke yang terlalu ketat.(kononnye seksi la tu).Sebab ia akan member tekanan pada testis.


7. Relaks @ Bertenang

Setiap pasangan suami isteri perlu sentiasa tenang dan tabah dalam menghadapi apa jua stress @ tekanan. Ini kerana stress atau tekanan terhadap sesuatu masalah ini mampu menurunkan keupayaan untuk pregnant.

8. Jaga Kesihatan Anda ( Hidup biar sihat )

Menjaga kesihatan adalah asas yang paling penting.Make sure body u oll cukup nutrisi. Perlu diingatkan bahawa wanita yang sihat akan lebih mudah hamil daripada yang mempunyai berat badan yang berlebihan atau kurang.


(gemok pun susah..kurus pun susah…yang sedang-sedang aja…)


Info :

Tips di atas diharapkan dapat membantu u oll untuk meningkatkan kemungkinan untuk pregnant. U oll perlu tahu, hanya 30% sahaja dari jumlah sperma yang bertemu dengan telur di dalam rahim akan berhasil untuk melakukan kehamilan manakala 70% lagi gagal walaupun anda telah melakukannya dengan betul. Jadi u oll harus menunggu dan mencuba lagi.

Sekiranya u oll telah mencubanya sehingga 1 tahun tanpa membuahkan hasil maka adalah penting untuk u oll dan pasangan berjumpa doktor pakar untuk dapatkan rawatan dan khidmat rundingan yang terbaik.


0 comments: